Så hvem er jeg? Torgrim heter jeg, og er fra en gård på Leirsund nord for Oslo. Har bodd her hele livet bortsett fra når jeg har reist og et par år hvor vi hadde et hus på Minnesund.

Mange syns jeg har reist mye , men når jeg tenker tilbake ser jeg at det hadde vært plass til mye mer. Prioritert anderledes, brukt mindre penger på alle andre ting.

I barndommen ble det ikke syden turer og reising som dagens unge opplever. På gården hadde vi kuer som krevde sitt, så det ble turer i Norge med combicamp og besøk av familie i Tromsø.

Opplevelser som ga minst like mye som enhver utenlands tur.

Når jeg så ble 18 år dro jeg til Australia for å jobbe på en gård i 9 mnd. Dette takket være min mamma som hadde sett en annonse om dette. Kontrastene var store og mange. Og et langt og godt forhold til landet var opprettet.

Det var fortsatt mye uutforsket i Australia, så i 2003 solgte jeg det meste jeg eide og kjøpte en ny Bmw R1150 GSA. Jeg reiste rundt der nede i 11 mnd stort sett alene og bodde i telt 90% av tiden.

Selv om man tror behovet for reising er dekket etter en slik tur begynner det å krible etter noen uker hjemme.

Senere dro jeg ned for å pakke syklene og utstyret for å sende det hjem.

Turen som Per, Peter og jeg skal på i sommer er for meg en fullførelse av det Linn og jeg startet for 4 år siden. Dette blir en reise igjennom en dimensjon av tid, kultur, natur og mennesker i alle stadier fra rik til fattig, både i form av penger, opplevelser og lærdom.

Home

South Korea   Japan   Russia   Mongolia   Ukraina   Polen   sweden   Norway

Velkommen til TORGRIMs side!

t(at)twoadv.com

Motorsykkelen har for meg blitt til noe mer en det folk flest ser. Det er mer et verktøy til å utforske, oppleve og komme inn på mennesker på en annen måte med. Jeg setter meg ikke på sykkelen for å kjøre en tur til Oslo. Det må være et mål eller en grunn til å kjøre. Har hatt stor sykkel i 13 år og

kjørte moped før det.

Siste lange turen var sammen med min samboer Linn i 07-08. Huset på Minnesund ble solgt, Linn tok lappen, sykkel ble kjøpt og så dro vi. Planen var å reise ett år, med start i Australia for å få med oss noen av de øde veien jeg hadde en drøm om å kjøre. Videre skulle vi til New Zealand, Japan, Russland, Mongolia og hjem til Norge. Etter 6 mnd var vi kommet til NZ, pakket ut syklene og var klare til å dra på tur med to venner som også kjører Bmw. Jeg hadde en følelse av at jeg måtte sjekke mailen min en morgen under frokosten. «Viktig» sto det i emne feltet. Jeg trengte ikke lese mer. Pappa hadde hatt kreft i flere år, men vi hadde vurdert det til «trygt» å dra på tur. 12 timer etter frokost og mailen satt vi på flyet hjem. Pappa døde på dagen tre uker etter at vi kom hjem.

I framtiden ser jeg for meg mange turer til stort sett hele verden både alene og sammen med venner.

Det siste året har det åpnet seg mange muligheter. Jeg jobbet for Touratech på mc messa i Lillestrøm i våres, noe som var helt nytt for meg og som gjorde at jeg møtte mange med like interesser. Jeg har og skal holde foredrag om turer jeg har vært på, noe som er spennende og utviklende.

Sykler jeg har eid: Honda MTX 50ccm. Honda VF700 Magna. Ducati 748. Husqvarna 450TC.

Sykler jeg eier: BMW R1150 GSA. BMW 650 Xchallenge.

Håper dere vil følge med oss på denne og fremtidige reiser, Hilsen Torgrim

Final update Korea

Vil du lese mer om Torgrim og hans tidligere tur?

Sjekk ut den forrige siden hans: